2/02/2017

Jak zrobić fit kotlety jajeczne ?


Ponieważ jest to mój pierwszy wpis, uznałam że zacznę od czegoś błahego co nie sprawi nikomu większego problemu. Nie podejmiemy zażartej dyskusji czy pierwsza była kura czy jajko, chociaż akurat ten wpis będzie dotyczył jajek, tylko postaram się podesłać Wam przepis na proste kotlety jajeczne. Jak zrobić fit kotlety?
Ja do kotletów jajecznych dodaję kaszę jaglaną, którą jak wiemy warto jeść ze względu na wartości odżywcze jak i lecznicze. A zatem, co potrzebujemy do przygotowania kotletów jajecznych ?

* szklankę ugotowanej kaszy jaglanej
* 4 jajka ugotowane na twardo
* 1 jajko surowe
* pół pęczku szczypiorku, pietruszki lub bazylii. Zioła dobieramy wedle uznania.
* mieloną sól himalajską
* pieprz mielony czarny/ ziołowy
* bezglutenową bułkę tartą

Od czego zaczynamy ? To proste ! Ugotuj 4 jajka na twardo oraz kaszę jaglaną i pozostaw ją pod przykryciem, aż do wystygnięcia. Do naczynia dadaj ugotowane wcześniej produkty, kaszę jaglaną oraz obrane i drobno pokrojone jajka. Miksuj przez około minutę ( w razie konieczności, powtórz jeszcze raz tą samą czynność) blenderem do uzyskania jednolitej masy. Następnie dodaj surowe jajko, wybrane zioła w tym wypadku ja skorzystałam ze świeżej bazylii i przypraw solą i pieprzem. Całość dokładnie wymieszaj. Z gotowej masy uformuj kotlety, obtocz w bułce tartej i smaż na delikatnym ogniu z obu stron, aż się zarumienią. Osobiście do smażenia używam masła klarowanego a jeżeli mi zabraknie to pod ręką zawsze znajdę oliwę . Ale uwaga, na jakiej oliwie możemy smażyć ? Więcej na ten temat przeczytasz w jednym z kolejnych wpisów, ale pamiętaj oliwa z oliwek extra virgin służy Nam tylko i wyłącznie do spożywania na zimno, idealny np. dodatek do sałatek, smażysz na oliwie Sansa.

Życzę Wam smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Prosto z mojego talerza , Blogger