4/18/2017

Które kiełki są najzdrowsze?


Czy faktycznie możemy wybrać które kiełki są najzdrowsze? Każde kiełki są skarbnicą zdrowia i mają swoje zastosowanie i właściwości.  To właśnie w nich, niepozornych malutkich roślinkach jest siła i moc, dlatego uważam, że nie powinniśmy zastanawiać się długo które wybrać tylko zacząć je dodawać do jak największej ilości dań. Może jednak w skrócie dowiedzmy się dlaczego właśnie kiełki mają tyle witamin i minerałów.
W kiełkujących nasionach uaktywniane są enzymy, dzięki którym powstają duże ilości witamin. Wielocząsteczkowe substancje zapasowe czyli tłuszcze, białka i węglowodany które skumulowane są w nasionach podczas procesu kiełkowania rozkładane są na związki proste, łatwo przyswajalne przez organizm ludzki. Kiełki nie dość, że są doskonałym źródłem składników odżywczych, soli mineralnych i mikroelementów to również są mniej kaloryczne od produktów z nich wytwarzanych.
Bogate w wartościowe białka i kwasy tłuszczowe omega-3 są również bogate w błonnik a regularne spożywanie ich wzmacnia system odpornościowy, uzupełnia niedobory witamin, przyśpiesza odchudzanie i co jest najważniejsze ma działanie przeciwnowotworowe.
Sami się zgodzicie, że kiełki to źródło życia i są prawdziwym dobrodziejstwem dla Naszego organizmu. Kiedy jednak chcielibyście wybrać dla siebie najlepszą alternatywę przy doborze kiełków proszę bardzo, znajdziecie tutaj ściągawkę z ich krótką charakterystyką. Rozpocznę od moich ulubionych :

* Kiełki brokuła-  dzięki dużej zawartości sulfofranu wykazują silne działanie przeciwnowotworowe, wzmacniają układ odpornościowy i nerwowy, obniżają ciśnienie jak i również zapobiegają chorobom układu krwionośnego
* Kiełki rzodkiewki- dzięki dużej zawartości witaminy C podnoszą odporność, działają moczopędnie i przeciwzapalnie oraz przyśpieszają przemianę materii.
* Kiełki słonecznika- skarbnica witaminy D, wzmacniają zęby i kości oraz poprawiają przemianę materii. Dzięki zawartości żelaza uczestniczą w procesie krwiotwórczym. Bogate w potas, magnez,miedź i cynk.
* Kiełki soi- idealne źródło białka, bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe i witaminy A, B, C i K oraz miedź, żelazo, potas i fosfor. Dodają energii, koją nerwy a regularne spożywanie wpływa korzystnie na wygląd cery. Obniżają ciśnienie i poziom "złego" cholesterolu. Polecane kobietą przy menopauzie dzięki zawartości fitoestrogenu.
* Kiełki soczewicy- dzięki dużej zawartości kwasu foliowego polecane są kobietą w ciąży. Zawierają witaminy z grupy B oraz żelazo, magnez, fosfor wapń i cynk. Przeciwdziałają zakażeniom wirusowym dzięki witaminie C oraz mają działanie przeciwnowotworowe. Korzystnie wpływają na cerę, zęby oraz wspomagają leczenie miażdżycy i cukrzycy.
* Kiełki fasoli Mung- źródło białka, witamin A, B, C i E oraz soli mineralnych. Dzięki dużej zawartości antyutleniaczy zapobiegają chorobą serca i nowotworom. Obniżają poziom " złego" cholesterolu.
* Kiełki buraka- zawiera witaminy A, C, B1 oraz potas, miedź, magnez, wapń, żelazo i dwa rzadkie metale: cez i rubid. Obniżają ciśnienie, odkwaszają organizm a ponieważ zawierają sporo błonnika ułatwiają trawienie. Wzmacniają włosy i paznokcie oraz mają działanie antynowotworowe.
* Kiełki rzeżuchy- zawiera duże ilości jodu. Wpływają korzystnie na skórę, wzmacniają włosy i paznokcie. Pobudzają przemianę materii, wydzielanie soku żołądkowego, działają moczo- i żółciopędnie oraz krwiotwórczo.
* Kiełki lucerny- źródło witamin z grupy B, A ,E oraz żelaza, magnezu, wapnia i fosforu. Polecane są osobą z nietolerancją preparatów z żelazem oraz wegetarianom. Poprawiają apetyt, obniżają poziom "złego" cholesterolu. Wzmacniają mięśnie i kości. Łagodzą menopauzę, zapobiegają rakowi trzustki i okrężnicy. Pomagają na reumatyzm i artretyzm. Mają zdolność odtruwania organizmu.

Ja już swoje ulubione mam a Ty ?

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

Copyright © 2016 Prosto z mojego talerza , Blogger