5/02/2017

Dlaczego powinniśmy jeść szparagi ?


Dlaczego powinniśmy jeść szparagi? Bardzo dobre pytanie. Jedni jedzą je ze względów smakowych, faktycznie dobrze przyrządzone są wyborne a inni potrafią połączyć dobry smak ze zdrowiem. Szparagi to prawdziwa skarbnica witamin i minerałów, dlatego kiedy jest ich sezon czyli końcówka kwietnia i maj powinniśmy korzystać z nich jak najwięcej. Inspiracji na przygotowanie szparagów jest wiele, więc z powodzeniem znajdziesz coś dla siebie. Szparagi są dietetyczne, w 100 g zawierają tylko 18 kalorii. Występują w trzech kolorach:

* Zielone szparagi- są najcenniejsze , wyraziste w smaku, aromatyczne. Są miekkie dlatego też nie ma konieczności obierania ich, a co za tym idzie, posiadają najwiecej witamin ponieważ to właśnie pod skórką znajduje się ich bogactwo. Szpragi bogate są w potas, magnez, wapń i fosfor.
* Białe szparagi- nie wyrastają spod ziemi dlatego też nie wytwarzają żadnego barwinka. Są twardsze i należy obrać je ze skórki co powoduje utratę cennych wartości odżywczych.
* Fioletowe szparagi- w odróżnieniu od białych i zielonych zawierają wiecej cukrów i mniej błonnika. Są mało spotykane ze względu na trudną uprawę.

Szparagi powinniśmy jeść dlatego, że są bogate w kwas foliowy, witaminy E i C, w minerały takie jak potas, wapń i fosfor oraz błonnik, inulinę i glutation. Za co odpowiadają minerały i witaminy zawarte w szparagach dzięki którym posiadają działania prozdrowotne ?

* zawarty w szparagach wapń, fosfor oraz potas wspierają kondycję naszej skóry, włosów, kości i zębów,
* glutation wzmacnia układ odpornościowy i wspomaga wątrobę w procesie oczyszczaniu organizmu z toksyn, zapobiega rozwojowi komórek nowotworowych oraz choroby Alzheimera
* błonnik i inulina poprawiają perystaltykę jelit i zapewniają prawidłowe funkcjonowanie układu pokarmowego; dają również uczucie sytości,
* wysoka ilość potasu oraz niska zawartość sodu w połączeniu z asparaginą sprawiają, że szparagi mają właściwości moczopędne – pomagają usunąć nadmiar wody z organizmu.
* zawarty  kwas foliowy (niezbędny zwłaszcza dla kobiet w ciąży), wzmacnia organizm i spowalnia proces starzenia, pomaga w regeneracji uszkodzonych komórek, wspomaga kobiety karmiące piersią, wspomaga pracę układu krążenia,
* dzięki zawartości witamin A , C i E oraz beta-karoten, wzmacnia włosy, skórę i paznokcie,
* asparagina, wspomaga pracę nerek i odpowiada za prawidłowy poziom nawodnienia organizmu,

Jeżeli poszukujesz większej ilości informacji odnośnie szparagów zapraszam do przeczytania artykułu którym ja się inspirowałam , kliknij tutaj

Mam nadzieję, że tym wpisem przekonałam Was do szparagów i, że będą gościły częściej na Waszym stole.

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

Copyright © 2016 Prosto z mojego talerza , Blogger