5/18/2017

Ile wody musimy pić w ciągu dnia?


Woda jest podstawą Naszego życia i odgrywa istotną rolę w organizmie. Stanowi 40-70 % masy ciała i jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania, stanowi źródło energii. Ale tak naprawdę jaką dokładnie woda odgrywa rolę w Naszym organizmie? Jaki wpływ na Nasz organizm ma niedobór wody ? Ile wody powinniśmy pić w ciągu dnia?
Te pytania zapewne zadajecie sobie niejednokrotnie poszukując odpowiedzi. Mam nadzieję, że tym wpisem pomogę Wam i poszerzę wiedzę tak niezbędną do prawidłowego funkcjonowania w życiu codziennym. A mianowicie rola wody jest nieoceniona :

* oczyszcza organizm z toksyn,
* utrzymuje odpowiednią temperaturę ciała,
* jest odpowiedzialna za regulację ciśnienia tętniczego,
* ułatwia trawienie,
* poprawia wygląd skóry,
* niezbędna do prawidłowego wchłaniania i transportowania składników pokarmowych,
* spełnia rolę ochronną dla np. gałki ocznej, mózgu,
* umożliwia właściwą ruchliwość stawów,

Lekarze oraz dietetycy określają, że każda osoba powinna pić około 2 litry dziennie wody. Oczywiście jest to również uzależnione porą roku, aktywnością fizyczną oraz rodzajem wykonywanej pracy. Osobiście przez większość mojego życia nie zdawałam sobie sprawy jak dużą rolę odgrywa woda w moim organizmie i wypijałam jej raptem niespełna litr dziennie. Jest to co najmniej o połowę za mało tym bardziej, że wykonuję pracę fizyczną a w dodatku jestem aktywna jeżeli mowa o życiu codziennym. Bóle głowy, pojawiający się cellulit czy wypadające włosy, winą oczywiście obarczałam hormony. Przypadkowo pewnego dnia natknęłam się na bardzo ciekawy artykuł, który uświadomił mi jaki ogromny błąd popełniam nie nawadniając odpowiednio swojego organizmu. Od momentu kiedy zaczęłam regularnie pić co najmniej 1,5- 2 litry wody dziennie zauważyłam znaczną poprawę mojego wyglądu skóry, odrobinę schudłam chociaż nigdy nie miałam problemu z nadwagą, cellulit pomalutku znikał a ja zaczęłam się lepiej wysypiać i przestałam odczuwać znużenie i bólu głowy. Obecnie piję ok 2,5- 3 litry wody i absolutnie nie zamierzam tego zmieniać. Jedynie szkoda, że ten nawyk wszedł mi w krew dopiero w wieku 30 lat, ale lepiej później niż wcale.

Pamiętajmy, ze Nasz organizm zawsze najpierw odczuwa brak wody, dopiero później brak jedzenia a nadmiar wody jest wydalany z organizmu z moczem, natomiast niedobór może spowodować niekorzystne zmiany.Brak wody objawia się:

* bólem głowy
* suchą skórą
* zaburzeniem pamięci
* wysychaniem błony śluzowej
* powolnym trawieniem
* osłabieniem
* dusznościami
* zły samopoczuciem
* nadmiernym zmęczeniem
* łamliwymi paznokciami
* wypadającymi włosami
* większą podatnością na stres

Oczywiście bardzo istotne jest też to jaką wodę pijemy. Najlepsza jest niegazowana o niskiej zawartości sodu a najzdrowszą wodą jest woda mineralna która zawiera co najmniej 100 g rozpuszczalnych składników mineralnych. Minerały, które są w niej zawarte występują w postaci zjonizowanej, taka postać jest łatwo przyswajalna dla Naszego organizmu. Wybierając wodę powinniśmy zwracać uwagę na zawartość magnezu i wapnia.

* Magnez- przeciwdziała stresowi i łagodzi stany napięcia nerwowego, odpowiada za prawidłowe działanie układu odpornościowego i wspiera układ nerwowy.

* Wapń- ma korzystny wpływ na przemianę materii, jest podstawowym budulcem kości i zębów, zapobiega osteoporozie, odpowiada za prawidłową pracę serca.

Pamiętaj, że dobrze nawodniony organizm to gwarancja dobrego samopoczucia oraz ładnego wyglądu skóry, włosów i paznokci. Aby organizm funkcjonował prawidłowo, wypijaj 8-10 szklanek dziennie regularnie nie czekając aż najdzie Cię pragnienie.

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

Copyright © 2016 Prosto z mojego talerza , Blogger