8/05/2017

Jak gotować komosę ryżową?


Komosa ryżowa, Quinoa zawiera rzadko występującą w produktach roślinnych lizynę, istotną w syntezie białka histydynę oraz argininę. Komosa to także cenne źródło metioniny. Bogata jest w błonnik oraz liczne witaminy (w szczególności E i B), a także sole mineralne. Zawiera dwa razy więcej żelaza niż popularne zboża. 100g komosy ryżowej, zawiera 50mg wapnia, 457mg fosforu, 563mg potasu, a także aż 197mg magnezu. Komosa ryżowa, to jeden z najbardziej wysokobiałkowych produktów roślinnych (14 – 17% białka), co jest istotne dla osób będących na diecie wegetariańskiej lub wegańskiej. Quinoa, jest bogatym źródłem przeciwutleniaczy oraz tłuszczów nienasyconych (Omega3). Zawiera saponinę, naturalny środek ochronny roślin (co pozwala na jej hodowlę bez udziału pestycydów czy innych środków chemicznych).

Komosa ryżowa, charakteryzuje się niskim indeksem glikemicznym, a jej spożycie nie powoduje gwałtownych skoków poziomu cukru we krwi.
Quinoa, to niezastąpiony produkt dla osób, które chciałyby zrzucić kilka kilogramów. Po jej spożyciu, nie będą one odczuwały potrzeby ciągłego podjadania. Jest doskonałym posiłkiem dla karmiących matek, ponieważ wspomaga wytwarzanie pokarmu. Medycyna chińska zaś przypisuje jej właściwości ogrzewające i wzmacniające organizm.

Quinoa, szczególnie polecana jest w okresie wiosennym, ponieważ pozwoli nam uzupełnić brakujące mikroelementy, doda energii oraz pobudzi do pracy, spowolniony po zimie metabolizm.

Quinoa, jest niezwykle wszechstronnym produktem, a jej delikatny smak, wspaniale komponuje się z wieloma daniami. Może być spożywana na ciepło, zimno, jako dodatek do dań słonych i słodkich, do sałatek, zup, zapiekanek, kotletów wegetariańskich, a nawet deserów.

Jak gotować komosę ryżową?

Komosę ryżową gotujemy podobnie jak kaszę czy ryż. Różnica jest tylko jedna. Komosę, należy przed ugotowaniem dokładnie wypłukać, aby pozbyć się odpowiedzialnej za gorzki posmak saponin (jeżeli woda się nie pieni, wystarczy jedno płukanie, w przeciwnym razie płuczemy 2 – 3 razy).

Jeżeli wypłukana została odpowiednio komosa możemy rozpocząć gotowanie. Rozpocznij od :

* garnek wypełnij półtorej szklanki zimnej wody

* wsyp 1/2 łyżeczki soli himalajskiej

* dorzuć szklankę wcześniej dokładnie wypłukanej komosy ryżowej

* umieść garnek na kuchence i na niewielkim ogniu gotuj do momentu wrzenia mieszając raz jakiś czas ziarna

* kiedy woda zacznie kipieć, zmniejsz gaz i przykryj garnek pokrywką

* komosę gotuj pod przykryciem przez kolejne 20-25 min

* po upływie tego czasu zdejmij komosę z ognia i pozostaw ją w garnku na kolejne 5 min nie zdejmując pokrywki.

* Komosa jest gotowa, przed podaniem delikatnie ją tylko przemieszaj. 

Kochani życzę Wam udanego gotowania cudownych ziarenek. Jak sami widzicie, to nic trudnego !

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

Copyright © 2016 Prosto z mojego talerza , Blogger