11/22/2017

Krem z gruszki


A dzisiaj połączenie smaków, które już od dawna miałam ochotę wykorzystać do przygotowania dla Was kolejnej zupy. Jest wprost idealne ! Nadszedł czas na soczyste, pełne smaku gruszki. Aż grzech z nich czegoś nie upichcić. Gruszki pozytywnie wpływają na funkcjonowanie tarczycy dzięki zawartości jodu- rzadko spotykanego minerału w pozostałych owocach. Są również skarbnicą miedzi, witaminy K, przeciwutleniaczy, błonnika oraz boru, który odpowiedzialny jest za usprawnienie pracy mózgu oraz ułatwi organizmowi zatrzymać wapń. Wzmacnia kości i dzięki temu akurat te owoce są polecane profilaktycznie przy osteoporozie. Gruszki jednak mają znacznie więcej zalet. W jej skórce znajdują się najcenniejsze dla organizmu składniki, które mają działanie antyrakowe. To dzięki przeciwutleniaczom, flawonoidom w niej skrywanej. Są również dobrym źródłem błonnika, który usprawni nam przemianę materii oraz ułatwi przyswajanie minerałów i witamin. Por jest warzywem niskokalorycznym, które na pewno swoich fanów powinno znaleźć w grupie chcących zadbać o swoją sylwetkę. Jest bogatym źródłem witamin: C, E, A, B1, B2, B6 i PP oraz żelaza, siarki, fosforu, wapnia i potasu. Por znalazł swoje zastosowanie w leczeniu anemii, działa odtruwająco na organizm, usuwa toksyny, ma działanie moczopędne. Por wzmacnia odporność dzięki czemu czyni nasz krem tak wyjątkowym o tej porze roku. Do jego przyrządzenia przygotuj :

* 1 por średniej wielkości
* 2- 3 dojrzałe gruszki
* olej rzepakowy
* 1- 1,5 l bulionu warzywnego
* 1 średniej wielkości ziemniak
* 1 korzeń niewielkiej pietruszki
* szczypta chilli
* szczypta gałki muszkatołowej
* sól himalajska, pieprz


Dokładnie umyj i pokrój w kosteczkę lub talarki wszystkie warzywa wraz z gruszką. Rozgrzej olej w garnku, wsyp odrobinę soli himalajskiej a następnie dodaj pokrojony w talarki por. Zeszklij go i dodaj gruszki wraz z pozostałą część warzyw. Duś całość około 10  minut. Kiedy warzywa zmiękną, wlej bulion i gotuj na średnim ogniu przez co najmniej 15 min.  Dopraw zupę przyprawami, wymieszaj, pozostaw na ogniu przez kolejne 5 min a następnie odstaw zupę do ostygnięcia i zmiksuj ją blenderem do uzyskania jednolitej konsystencji. Zupa gotowa do podania. 

Smacznego :)

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

Copyright © 2016 Prosto z mojego talerza , Blogger