1/10/2018

Domowa pizza wegańska


Ostatnimi czasy coraz częściej przychodzi mi ochota na pizzę. Czy pizza jest zdrowa? A może pizza nas tuczy? Jeśli obserwujecie mojego bloga i czytacie wpisy, zapewne prawidłowo wnioskujecie, że moje wydanie pizzy jest zdrowe i wcale nie wiąże się z przybraniem na wadze. Proste - jeżeli wiesz, co jesz, dobierasz odpowiednio składniki i sam/sama szykujesz sobie jedzenie, to masz pełną świadomość, że Twoje posiłki są pełnowartościowe. Mój wybór na dzisiaj to mix ziół i zielonych warzyw z dodatkiem suszonych pomidorów. Nie od dziś wiemy, że zielone warzywa są jednymi z najzdrowszych, a swoje właściwości i kolor zawdzięczają chlorofilowi. W medycynie naturalnej uważa się chlorofil za składnik łagodzący stany zapalne, sprzyjający odnowie organizmu, wspomagający oczyszczanie i odtruwanie, pomocny w leczeniu anemii. Systematyczne spożywanie zielonych warzyw zwiększa również witalność oraz odporność organizmu.
Ciasto do pizzy przygotowałam z mąki orkiszowej. Orkisz jest bogatym źródłem witamin z grupy B - tiaminy, niacyny i ryboflawiny a także minerałów takich jak: manganu, żelaza, miedzi oraz aminokwasu o nazwie tryptofan. W porównaniu ze zwykłą pszenicą, orkisz zawiera większą ilość białka.

Do pizzy użyłam oczywiście sosu, który mieliście okazję już poznać w poprzednim wpisie, dla przypomnienia:


Jak przygotować domowy sos pomidorowy?


Do przygotowania ciasta niezbędne będą:

* 30 ml oliwy extra virgin
* 200- 220 ml wody w temperaturze pokojowej
* 2 łyżki suchych drożdży lub 20 g świeżych
* 400 g mąki orkiszowej drobnej
* łyżeczka soli himalajskiej
* 1/4 łyżeczki ksylitolu

Do miski wlej wodę, dodaj ksylitol i drożdże. Składniki dokładnie ze sobą wymieszaj, tak aby drożdże się rozpuściły. Dodaj mąkę, oliwę i sól. Wymieszaj produkty. Możesz ciasto wyrobić ręcznie lub używając odpowiedniego sprzętu, jeżeli takowy posiadasz. Jeżeli ciasto będzie już gotowe, natłuść miskę i umieść tam ciasto, przykrywając je najlepiej szmatką i odstaw na co najmniej 3 godziny. Wyrośnięte ciasto podziel na pół i rozwałkuj, formując pierwszy kawałek pizzy. Z podanych proporcji udaje mi się przygotować dwie średniej wielkości placki na pizzę.

Składniki na pizzę:


* pieczarki

* brokuł świeży
* groszek z puszki tradycyjny
* por
* suszone pomidory
* oregano
* czosnek niedźwiedzi
* listki świeżej bazylii

Na przygotowanym placku do pizzy rozsmaruj sos, posyp oregano i czosnek niedźwiedzi. Ułóż wcześniej umyte i pokrojone warzywa. Dodaj groszek odsączony i suszone pomidory. Przygotowaną pizzę włóż do nagrzanego maksymalnie piekarnika i piecz około 10 min. Po wyciągnięciu pizzy ułóż na wierzch świeże listki bazylii.

Domowa pizza gotowa 🙂

Ps. Wybór produktów jest dowolny, podałam Wam moją propozycję.

Smacznego 🙂


3 komentarze:

  1. Pizza rewelacyjna. Tez użyłam passatty z poprzedniego wpisu i całość wyszła naprawdę dobrze :) polecam wersje ze szpinakiem j suszonymi pomidorami

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pewno skorzystam z rady aby następnym razem wykorzystać szpinak :) wszystko co zielone, miło widziane na moim talerzu :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Prosto z mojego talerza , Blogger