1/06/2018

Jak przygotować domowy sos pomidorowy ?


Ile razy zdarza się Wam w sklepie sięgać po sos pomidorowy, zwanym również passattą? U mnie był to nieodzowny produkt w trakcie zakupów. W momencie kiedy zaczęłam wczytywać się w etykiety, gdzie ulepszaczy było aż nazbyt, postanowiłam rozpocząć domową produkcję. Jak przygotować domowy sos pomidorowy?
Cenowo przyrządzenie sosu wychodzi podobnie jak z kupionym w sklepie. Jednak wyśmienity smak i świadomość, że jest to zdrowy dodatek do moich ulubionych dań, są w tym wypadku bezcenne. Pomidory są skarbnicą witaminy C, która oczyszcza organizm z toksyn, jak i wzmacnia odporność. Bogate są również w witaminy z grupy B, E, K, PP, beta-karoten oraz minerały, takie jak: magnez, potas, żelazo, wapń, miedź i mangan. W pomidorach znajdziemy również przeciwutleniacz, którego nasz organizm nie jest w stanie sam wyprodukować - likopen. Przeciwdziała on zawałom serca, rakowi szyjki macicy, jak i prostaty oraz miażdżycy. Pomidory są niskokaloryczne i dzięki temu, że zawierają 93% wody i błonnika pokarmowego, często stosowane są w trakcie diety oczyszczającej i odchudzającej. Dzięki zawartości witaminy E i C pomidorom zawdzięczamy piękny wygląd skóry. Sos jest idealnym dodatkiem do makaronu, zapiekanki, pizzy oraz potraw warzywnych. Do jego przyrządzenia przygotuj sobie:

* 2 kg świeżych pomidorów, ja wybrałam pomidory typu lima
* 3 średniej wielkości cebule
* 5 ząbków czosnku
* 4 łyżki oliwy extra virgin
* garstkę świeżych listków bazylii
* łyżeczkę świeżego tymianku
* łyżeczkę świeżego oregano
* szczyptę chilli
* sól himalajską i pieprz czarny świeżo mielony, do smaku
* olej rzepakowy

Pomidory najpierw dokładnie umyj, sparz w gorącej wodzie, wcześniej nacinając na nich skórkę i obierz je. Pomidory pokrój w kostkę i wrzuć je na durszlak, żeby usunąć nadmiar wody. Do garnka o grubym dnie wlej olej rzepakowy, wsyp odrobinę soli himalajskiej i poszatkowaną cebulę wraz z czosnkiem. Podsmaż całość aż się zarumieni i dorzuć odsączone pomidory. Całość gotuj na niewielkim ogniu, mieszając do momentu, kiedy sos całkowicie się zredukuje. Dodaj oliwę wraz z posiekanymi ziołami i chilli. Wymieszaj całość i pozostaw na ogniu 2 minuty. Dopraw do smaku solą himalajską i pieprzem. Sos odstaw do ostudzenia, a następnie blenderem zmiksuj do uzyskania jednolitej konsystencji.

Sos również możesz przygotować sobie w większej ilości. W tym wypadku przepis zwiększ do ilości, którą chcesz uzyskać i sos pasteryzuj w słoikach.


Smacznego 🙂

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

Copyright © 2016 Prosto z mojego talerza , Blogger