5/14/2018

"Owsianka" z komosy ryżowej z owocami


Pierwszy posiłek powinien być treściwy. Nie oznacza to jednak, że mamy się najadać na zapas. Śniadanie to pełnowartościowe danie, które powinno dodać nam energii na cały dzień. W mojej codziennej misce śniadaniowej staram się trzymać tej zasady. Korzystam z produktów ekologicznych i sprawdzonych. Dobieram składniki tak, aby tworzyły kompozycje smaczne, z mnóstwem niezbędnych witamin i minerałów. Dzisiaj na start proponuję komosę ryżową, która bogata jest w błonnik oraz liczne witaminy (w szczególności E i B, a także sole mineralne). Zawiera dwa razy więcej żelaza niż popularne zboża. 100g komosy ryżowej zawiera 50 mg wapnia, 457 mg fosforu, 563 mg potasu, a także aż 197 mg magnezu. Komosa ryżowa to jeden z najbardziej wysokobiałkowych produktów roślinnych (14 – 17% białka), co jest istotne dla osób będących na diecie wegetariańskiej lub wegańskiej. Quinoa, jest bogatym źródłem przeciwutleniaczy oraz tłuszczów nienasyconych (Omega3). Do komosy ryżowej dodałam owoce jagodowe, które, dzięki dużej zawartości błonnika, zapewniają uczucie sytości na dłuższy czas. Do tego migdały, syrop z klonowy i posiłek jest w pełni wartościowy.


Do przygotowania śniadania w postaci " owsianki" z komosy ryżowej niezbędne będą:

  • 100 g komosy ryżowej
  • pół banana
  • płatki midałowe
  • garść malin
  • garść borówki amerykańskiej
  • syrop klonowy

Ugotowaną komosę ryżową wsyp do miski. Pokrojonego w plasterki banana wraz z umytymi i osuszonymi owocami jagodowymi dorzuć do komosy. Posyp całość płatkami migdałowymi i wlej syrop klonowy. 

PS. Jeżeli masz problem z ugotowaniem komosy ryżowej, polecam przeczytać poniższy wpis.
Jak ugotować komosę ryżową?


Śniadanie podano do stołu ;)


Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

Copyright © 2016 Prosto z mojego talerza , Blogger