10/04/2018

Vege szczawiowa z czerwonym ryżem



Zupa szczawiowa z czerwonym ryżem jest w moim wykonaniu najprostszym a zarazem najmniej wymagającym daniem, które przygotowuje się przez zaledwie dłuższą chwilę. Szczaw zawsze jest mile widzianym produktem w kuchni. Uwielbiam zupy z jego udziałem i tym samym cały czas odkrywam nowe możliwości jego wykorzystania. Obiecuje, że niebawem na pewno się pochwalę.
Szczaw jest niskokaloryczny przy zawarciu dużej ilości witamin C, A, B2, B6, E, PP oraz kwasu foliowego i beta- karotenu. Nie zapominajmy również o minerałach takich jak: żelazo, wapń, krzem czy magnez. Dzięki zawartości błonnika i wyżej wymienionych witamin i minerałów, szczaw pobudza trawienie, działa moczopędnie, zwiększa apetyt, chroni wątrobę i serce. Ponieważ szczaw zawiera kwas szczawiowy nie jest wskazane spożywanie jego w nadmiernych ilościach. Może stanowić go jako dodatek do zup czy innych posiłków ale z rozsądkiem. Dzisiaj uzupełnieniem dla szczawiu będzie czerwony ryż który
 wpływa korzystnie na układ krążenia i działa przeciwmiażdżycowo. Poprawia witalność i wpływa korzystnie na
układ odpornościowy, zawiera witaminy A, D, E oraz magnez, cynk i żelazo. Dzięki zawartości błonnika reguluje pracę układu pokarmowego oraz poziom glukozy we krwi. Aby przyrządzić zupę szczawiową, przygotuj sobie na początku:
  • dwa solidne pęczki szczawiu
  • 1,5 litra bulionu warzywnego
  • oliwę do smażenie
  • sól himalajską 
  • świeżo mielony pieprz
  • ugotowany czerwony ryż
  • świeżą papryczkę peperoncino

1. Umyj dokładnie listki szczawiu i pokrój w mniejsze kawałki.
2. Do garnka o grubym dnie wlej oliwę do smażenia, wsyp sól i posiekany szczaw wraz z świeżo mielonym pieprzem. Dusimy całość przez chwilę mieszając aby listki nie przywarły do dna garnka.
3. Wlej bulion do garnka i gotuj razem przez około 15-20 min na niewielkim ogniu.
4. Do miski wrzuć ugotowany czerwony ryż, wlej zupę . Papryczkę peperoncino dodajemy w ilościach dowolnych, w zależności od upodobań .

Smacznego






Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

Copyright © 2016 Prosto z mojego talerza , Blogger