2/06/2021

Wegański parmezan z nerkowców

Wegański parmezan z nerkowców


Wegański parmezan, inaczej " serowa" posypka z płatków drożdżowych i nerkowców. Jako miłośniczka między innymi kuchni włoskiej na pierwszy rzut oka nie było mi łatwo pozbyć się przechodząc na dietę wege ochoty na sery, które są nieziemsko uzależniające. Początkowo ograniczyłam spożycie tylko mięsa. Po jakimś czasie zaczęłam zwracać większą uwagę na nabiał. Całkowicie wykluczyłam spożycie mleka, jogurtów pochodzenia krowiego, zastąpiłam opcją roślinną. Jak sięgałam po sery to tylko te z górnej półki ale i to z biegiem czasu uległo zmianie. Skłamałabym mówiąc, że sery całkowicie wyeliminowałam z diety. Lubię czasami sięgnąć po kozie przysmaki. Mają niepowtarzalny smak i są bogate w wartości odżywcze. 

Wiele moich znajomych początkowo podchodzi sceptycznie do zamienników wege, które im serwuje. Z parmezanem jednak długo nie musiałam namawiać i był to strzał w 10 😁 Prawda jest taka, że przepisów na parmezan wege jest już co niemiara. Widnieją na każdym blogu poświęconym diecie roślinnej. Moja wersja niczym Was nie zaskoczy ponieważ klasyczny parmezan wege to połączenie 3 składników. Będzie często używany w następnych przepisach na dania roślinne więc uznałam, że nie może go i u mnie zabraknąć. 

Podstawowy parmezan ma dużo wad : cholesterol, tłuszcze nasycone, aby wyprodukować 1 kg sera zużywa się 16 litrów mleka. Natomiast składniki z których przygotuje wege parmezan są źródłem białka, bogate między innymi w witaminę z grupy B. Dzięki spożywaniu płatków drożdżowych nieaktywnych zwiększamy odporność organizmu, posiadają działanie przeciwwirusowe i antybakteryjne, obniżają poziom cholesterolu. Spożywanie orzechów nerkowca pomaga zapobiec rozwojowi cukrzycy typu 2, co zostało udowodnione naukowo. Również działają pozytywnie w trakcie diety, gdzie chcemy pozbyć się paru zbędnych kilogramów


Aby przyrządzić wege parmezan, przygotuj sobie:

* półtorej szklanki orzechów nerkowca

* 2 czubate łyżki płatków drożdżowych nieaktywnych 

* sól himalajską pół łyżeczki

Wszystkie składniki wsyp do blendera i miksuj do momentu uzyskania posypki. Nie radzę miksować zbyt długo ponieważ możemy osiągnąć niepożądany efekt- masła. Posypkę przechowywać w szczelnie zamkniętym pojemniku, worku w lodówce. Spożyć należy w ciągu paru tygodni.

Smacznego 😘

Copyright © 2016 Prosto z mojego talerza , Blogger